Röviden bemutatjuk miért fontos hogy a társasházkezelő felkészült legyen, tudása tapasztalaton, gyakorlaton és szakmai képzésen alapuljon.
Sok társasház a kezelő kiválasztásakor elsődleges szempontnak tekinti hogy a társasházkezelésre milyen összegű ajánlatot kap. Ez persze természetes, hiszen elég nagy eltérés lehet a szolgáltatások ára között. De különbség van a minőségben is természetesen. És egyébként az élet más területein azért vásárol az ember „minőségi, vagy márkás” terméket, mert egyben a márka múltja, a területén szerzett tapasztalat arra enged következtetni hogy a megvásárolt „termék” várhatóan nyújtja azt a minőséget amit elvárunk.
A szolgáltatás területén – főleg a társasházkezelés szolgáltatás területén még nem lehet ennyire élesen érezni ezt a fajta minőségi igényt. Leginkább azért, mert a Tulajdonosok nincsenek tisztában a szolgáltatások részleteivel. Vajon mindenki ugyanazt kínálja? Vajon mindenki csak alap szolgáltatásokat nyújt az ajánlatban szereplő összegért? Nyilván nem. Fontos egy ilyen döntés előtt – még ha az élet egyébként ezer területén is kell közben helytállni – kicsit foglalkozni az ajánlatok mögött álló tartalommal és tudással. Hiszen szinte általánosságban elmondható hogy egy ember, egy család legnagyobb vagyona az az ingatlan amiben él. Pillanatnyilag jó megoldásnak tűnhet a fenntartási költségek alacsonyan tartása, de hosszútávon az érték megőrzése a cél, amihez nagyon fontos hogy olyan szakemberre bízzuk ingatlanunkat, aki legalább reálértéken tudja tartani, de inkább szakmai hozzáértésével növelheti annak piaci értékét.
És ha ezt az értéknövekedést akár 2-3%-ban próbáljuk meghatározni, akkor könnyen kiderül hogy maga a társasházkezelés díja teljesen elenyésző ehhez képest. Tehát válasszanak mindig megbízható, biztos szakmai alapokon működő kezelőt!